31 mars 2016

Naturliga tillskott


Översta raden från vänster:
  • HELAZYM: Alla enzymer samlat i en kapsel, för att lättare kunna bryta ner måltiden
  • BALANCE OIL: Fiskolja med hög dos av Omega-3, samt tillsatt D-vitamin
  • PROGESTER ALL: Bioidentisk progesteronkräm för att balansera hormoner och minska pms
Understa raden från vänster: 
  • MULTI VITAMIN: Dagsdos av alla vitaminer
  • B-VITAMIN Komplex: Har brist på detta så tar utöver multin
  • CHLORELLA: Grön-alg som innehåller alla aminosyror, vitaminer & mineraler, är utrensande
  • METAVIVE: Bioidentiskt sköldkörtelhormon från gris
Såhär ser det ut i dagsläget. En hel del burkar men bara naturligt och sådant som min kropp behöver just nu. Hade önskat att maten innehåll så mycket näring som den gjorde förr, att min kropp kunde bryta ner maten ordentligt och att alla organ var i balans. Men tyvärr ser det inte ut så just nu. 
Men genom att ta dessa och samtidigt ställa om kosten så hoppas jag att det läks och blir bra. 

6 kommentarer:

  1. Hej! Hur mår du efter att ha ätit Metavive i ett halvår? Jag äter den samma sedan maj tillsammans med enzymer och B-vitamin complex. Har även använt Progestoronkräm sedan dess. Äter även gluten-fritt. Vill gärna höra hur det går för dig?

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!
    Så kul att du frågar. Progesteronkrämen kände jag av nästan direkt vilket var helt underbart! Däremot det andra som tar lite tid på sig är svårt att avgöra, har gjort så mycket andra förändringar med kosten och min vardag så vet inte vad som ger vad längre. Men gjorde en till kroppscanning efter 3 mnd som iaf visade väldigt god förbättring på sköldkörteln så jag fortsätter :)

    Hur år du själv? Märkt av förbättringar?

    SvaraRadera
  3. Rekommenderar också Progestoronkrämen som jag tar tre klickar av morgon och kväll dag7-24 i min cykel mot PMS-besvär. Jag börjar dock bli skeptisk mot Metavive då jag nu är sjukskriven för utmattningssyndrom och läkarna ifrågasätter preparatet. Har lämnat blodprov idag rörande sköldkörteln och ska därefter ev omvärdera. Jag mådde också bra i början men nu vet jag inte vad som är vad längre. Har varit på uppföljning två gånger och ska på återbesök i mitten på september igen och kommer då ta ett definitivt beslut. Vart gör du din kroppsscanning? Jag går i Skövde.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad jag förstått så är Metavive ganska komplext iom att det är starkt & bioidentiskt och man behöver nog hjälp/testa sig fram kring doseringen. Jag har gjort scanning och fått hjälp hos Homeopaten Venesse som håller till i Skövde, väldigt kunnig kvinna! se länk: http://www.vanesse.se/halsoanalys.php

      Radera
  4. Då går vi hos samma! Jag har kontaktat Vanessa idag. Hon lugnade mig något. Javisst är hon kunnig och hjälpsam! Tog blodprov hos läkare idag rörande sköldkörteln som troligen inte kommer att visa något. Men har läst på lite från en sida som V rekommenderade lite och proven som vården tar idag visar inte alltid att värdena är låga. Efter kontakt med med liknade proffesion som Vanessa här i Alingsås, dit jag precis flyttat, har jag blivit ombedd att be om provsvaren så kan hon hjälpa mig tyda dem. Spännande! Ser även fram emot nästa uppföljning hos Vanessa och hoppas har orken tillbaka snart! Stress är ett fördärv! Tack för dina svar kanske kan hålla kontakt längs resan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket sammanträffande :)
      Nej sköldkörtel test i vanlig sjukvård visar tyvärr inte så mycket. Har gjort det också och det var inte alls mycket som mättes, och deras referensramar är väldigt stora så jag har ju "helt normala resultat" men experter säger ju annat hehe..
      Ja men följ upp med V kring doseringen om inte annat. Lycka till nu :) Bara att skriva när du vill

      Radera