17 apr. 2016

Scanning nr 2



Nu har jag ätit min läkande kost i över två månader så jag tänkte uppdatera er hur det gått hittills. Min första reflektion är att Jösses vad fort 2 mnd går! Jag har ätit nästintill samma varje dag utan att tröttnat. Kanske för att jag tillåtit mig äta mycket kolhydrater? Dock har det spårat lite ibland och jag har ätit väldigt stora mängder frukter och raw-bars. För mig (och de flesta) så håller man sig inte mätt lika länge på en kolhydratsbaserad måltid och blodsockersvägningarna blir kraftigare än vid fettdrift. Tidigare har jag kunnat gå hela dagar utan mat, men nu äter jag varannan timma. Det går åt större mängder mat, men håller fast vid att köpa ekologiskt endå.

Ifall jag känner någon skillnad? Väldigt svår fråga. På dagligbasis känner jag mig oftare trött iom den ostabila energin. Men i stora drag känner jag mig piggare. Inte sådär dimmig&jäst som man kan bli av gluten och socker. Min hy är bättre. Jag sover fantastiskt. Och min Osteopat påpekade att min kropp generellt känns mer frisk nu. Så det är ett gott tecken J




Jag var i veckan på uppföljnings-scanning och såg förbättringar, men fortfarande inflammation i magsäck & tarmar. Det tar tid för kroppen att läka sig, tex så ligger gluten kvar i tarmarna och irriterar i 6mnd! Parasiterna var tyvärr kvar så kommer köra en ny och längre ört-kur. Hormonellt hade organ förbättrats men inte 100% än.

Eftersom jag inte anser det bra att undvika animaliskt protein & fett för länge, så kommer jag börja variera kosten mer igen. Tar in grönsaker med histamin, fisk, fågel, ägg & kött (undantag  fläsk & chark). Fast i små mängder ihop med ökad dos Enzymer. Jag kommer fortsätta ha nolltolerans på gluten, socker, e-ämnen och komjölk (undantag smör)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar